?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

....


Will sing for food....

(this is sorta inspired by alisonrae's Aly :)

Aidan loves feeding time (yeah, which baby doesn't)!! Whenever he is placed on the babychair, he will start to tremble with anticipation (chayhm and pinkmelonhugs can attest to that) and will start making mewing sounds if I'm slow in getting his food ready. And when he eats, he will chomp it down in record speed and will lean forward towards the feeding bowl (sometimes grabbing the bowl and overturning it :P~) to indicate that he wants more!! It's always a joy seeing him munch the food down so enthusiastically...


Before Food..

After Food..


The problem is..it gets so messy each time I feed him..Fortunately. currently..I only feed him solids once a day.Thankfully, abt 4/5 of the food does go into his mouth but the rest..*sigh* Yeah, I'm glad I bought a cheap Ikea babychair for him !

_____________________________________


Dad & his first grandson :)

Remember a journal entry sometime back where I was lamenting about the out-going of money ..Well, things just got better as I'd received mini-windfall of sorts. My dad's company (it's a family-owned rice wine distillery - rice wine bottle with the the old man & the stag hehe) had given all the shareholders dividents from the sale of their land in Alexandra Road where the factory used to stand..apparently, they made a huge profit so the payout was really generous ..Anyway, dad rounded us children and gave each a brown envelope containing cheques. Said that he'd rather that he gave us some money to spend while he was around than wait till he ... *touch wood*..He'd even gave mom (they are divorced btw) a huge 6 figure sum ...

This is not the first time that my dad was so generous. He also paid for my education in Canada which wasn't cheap either..He gave both my younger bros money for his wedding and renovation of his flat ..he helped sis with the downpayment for a freehold apartment in the east. We always ask dad whether he has enough for himself and dad always assured us that he has sufficient and tell us not to worry. I know money shouldn't be used as a substitute for love but dad's position is that if he can afford to let his children enjoy some of his wealth, he will..Dad isn't a very expressive person..he never says stuff like "I love you" to us or gives hugs and all.. but we do know that he loves us alot and our happiness means alot to him. I remember when I told him that I was gonna be a SAHM, I felt bad as it meant that all that education I had would have 'gone to waste' ..but his response was..that my education was for me to upgrade myself and to have an opportunity to experience life out of Singapore..What I do with my degree after that is up to me and that should I choose to stay home to look after my child, he would definitely support my decision. Was really touched by his words..

Dad has been working almost his whole life...he is still working at age 67 and he doesn't wanna stop working yet. However, hubby's dream is to work till he's saved enough and retire and migrate to Australia n have a nice big bungalow with a garden (not necessary in this order)..He said that this is so that we can provide a better way of life for our kid(s?)..I guess like my dad, our wish would be to provide for our children to the best of our ability and hope that they will grow up and be happy - simplistic and unrealistic? Maybe..but well, we can always try :)

I know I'm really blessed..to have such wonderful parents and in-laws, siblings whom I am close to, a hubby whom I love and who loves me just as much and my cute li' bundle of joy..I am really thankful..for all of them..


_____________________________________


LJ Match Update :
Hmm..still can't believe this lj match thingy..I seem to be pretty compatible to most pple..lowest only 86%..bah!

kodomo 106%
moxielass 102%
takira 96%
uniclycommon 95%
lavivaloca 91%
shyeyes 89%
girlinthebottle 87%
sminya 86%
How compatible with me are YOU?




Site Meter


Comments

( 39 comments — Leave a comment )
uniclycommon
Jun. 9th, 2003 06:01 am (UTC)
He looks so adorable there! *grins*

Sure brightened up my day / night!
angeliatay
Jun. 9th, 2003 06:11 am (UTC)
Re:
hehe..good lor, then ur mood wun remain bad!

I thought u would ask the god-daughter question again *grin*
Re: - uniclycommon - Jun. 9th, 2003 07:08 am (UTC) - Expand
(no subject) - angeliatay - Jun. 9th, 2003 08:10 am (UTC) - Expand
Re: - uniclycommon - Jun. 9th, 2003 02:54 pm (UTC) - Expand
(no subject) - angeliatay - Jun. 9th, 2003 04:17 pm (UTC) - Expand
Re: - uniclycommon - Jun. 9th, 2003 04:19 pm (UTC) - Expand
Re: - angeliatay - Jun. 9th, 2003 04:20 pm (UTC) - Expand
Re: - uniclycommon - Jun. 9th, 2003 04:24 pm (UTC) - Expand
(Deleted comment)
angeliatay
Jun. 9th, 2003 06:12 am (UTC)
LOL..yeah, now that u mentioned it..ya hor..with his hands on his chest~! Like singin an aria!
happyqile
Jun. 9th, 2003 06:40 am (UTC)
Angie, your ode to Daddy is so touching... i m really emotional, so i wanna cry already! and i miss my daddy too! ahhh.... wanna go back to M'sia to see them but this month is just too bz!

invest the $$$ well! u, Aidan n yr dh r so, so blessed!!

ps: er... can sponsor a child now under World Vision too! ;)
angeliatay
Jun. 9th, 2003 08:09 am (UTC)
How often do u visit ur parents? Yeah, u must miss them alot (eh, ur hubby is a Mlysian too rite?)..And I bet your parents longs to see Qile again..

Will put most of the money in FD tho interest rates are so pathetic..Have told hubby I would blanjah him the Japan trip instead coz he's been such a fab hubby - letting me stay at home all these while (enjoying the taitai with baby lifestyle hehe) and being such a great daddy n hub :)..and mebbe buyin a nice luxury item for myself hee~ and of coz put some away for Aidan's education fund + his future Gym/Kindermusik (etc)'s fees!


heh.u know, u should be in sales (if u are not)..u are very persuasive for things u really believe in..[that's a compliment btw!]
(no subject) - happyqile - Jun. 10th, 2003 02:17 pm (UTC) - Expand
(no subject) - angeliatay - Jun. 10th, 2003 03:51 pm (UTC) - Expand
inventive_manic
Jun. 9th, 2003 07:48 am (UTC)
Daddy's day coming soon too ya? Make something extra special ah!

Yea sometimes we wonder what we ever did to have deserved such amazing parents/family - at least i do - and in that sense, cos i can't earn it, i take it as God's gift, God really does exist! I don't know why my dad's rushing to retire, he's in his early 50s and yea, well i guess it's tiring for what he does, but he's going to be so damn bored after that (and he might just decide to pick on me and not let me ahem grow up). I hope at least he'll be half as understanding as your dad when it comes to me deciding what to do for the rest of my life, if it doesn't turn out the way he intended it for me.

ps: i realized why i think i'm not making sense, or not making sense at all when i write/type. I've been watching too many cantonese drama serials, my train of thought hasn't even been in english lately, esp since my sis visited. ARGH. :/
angeliatay
Jun. 9th, 2003 08:21 am (UTC)
Yeah..will definitely do somethin special for father's day tho I dun wan him to think it's becuz of his gift to us.. My dad does not believe in celebrating especially for that day. Always stress that we shouldn't need an occasion to remember how special ur parents are hehe..

What does ur dad do btw? Yeah..i think it's natural for most to wanna retire early and enjoy life. I guess he wanna spend more time with his wife and darling daughters..and I'm sure he'll be understanding towards your choices in life..He's probably very proud of his daughters!

Hehe..I'm a sucker for Cantonese serials too tho I have to watch them with mandarin tracks coz my canto sucks. Err..I would have thought tt u would be watchin those Japanese serials instead *grin*
xoxosara
Jun. 9th, 2003 09:02 am (UTC)
OMG! hahaha, Aidan's got a TON of food stains/droppings on his bib! Cutie pie!

Btw, I have never seen a bib like that before. They're usually made of cotton - something that totally absorbs any liquid. Very unique.. i like it. ;)
angeliatay
Jun. 9th, 2003 04:16 pm (UTC)
heh..this plastic bib is really good becuz the food stains will wash off easily. The problem with cotton bibs is that I have to wash them each time they get stained..innovative baby products 'inventor' eh!!

Ooh..u look really good in ur new userpic. U changed ur hairdo again?
(Anonymous)
Jun. 9th, 2003 03:08 pm (UTC)
muahaha...i gonna kidnap ur dad...

cannes
angeliatay
Jun. 9th, 2003 04:16 pm (UTC)
*kbish*
Oops..now that u know what he looks like.....*grin*
takira
Jun. 9th, 2003 03:18 pm (UTC)
Aidan so cuTe! hey angie u wanna join me, lily and claire for lunch at Hard Rock on Thurs afternoon? hey i'm also compatible with u! :P got 98% i think..
angeliatay
Jun. 9th, 2003 04:19 pm (UTC)
Nah..will pass on lunch ..thanks for the invite. Enjoy Qile & OCA~!
paddlepong
Jun. 9th, 2003 04:56 pm (UTC)
hehehe...the first pic will go so well with this song from the Anger Management sountrack....

"...I feel pretty,Oh, so pretty,I feel pretty and witty and bright,And I pity any girl who isn't me tonight.I feel charming,Oh, so charming -It's alarming how charming I feel,And so pretty that I hardly can believe I'm real.See the pretty girl in that mirror there:Who can that attractive girl be?..."
angeliatay
Jun. 10th, 2003 01:49 am (UTC)
eh..Aidan boy leh *grin*..
pinkmelonhugs
Jun. 9th, 2003 07:58 pm (UTC)
Hahahah...you wisened up and bought Aidan that really HUGE PLASTIC bib so that washing up would be easier huh. And yes, Daddy's can be soo sweet. My daddy ain't the hugging/I-love-you sort either but you can always tell that he cares! Hurray for parents!
angeliatay
Jun. 10th, 2003 01:45 am (UTC)
Heh..I'd actually had the plastic bib already but had forgotten abt it..I like to use the rascal bib coz it's so cute but I guess it's not that functional since it stains so easily!

Yeah..we should really appreciate our parents..u know, no matter how fierce or strict they may have been, they are definitely so becuz they are concerned and care abt u. :) I guess as a parent now, I really realise how much they have done for us kids..
mariepangrace
Jun. 9th, 2003 08:40 pm (UTC)
HANDSOME BABYYY!!!
Aidan! I wanna give u a big warm hug...u're baby prince charming *wink* *wink*
angeliatay
Jun. 10th, 2003 01:42 am (UTC)
Re: HANDSOME BABYYY!!!
hahaha..u farnee lah. He ain't any baby prince charming..more like a court-jester if u ask me..

and *hugz* to u..I dunno what may have been botherin u but I'm glad u have moved on..I know it aint always easy ..
(Anonymous)
Jun. 9th, 2003 08:50 pm (UTC)
Count your Blessings
Angie, u're truely blessed! Close your eyes, cross yr fingers & thank God for His Grace upon you & family.

Ryan's mum Rachel
(Anonymous)
Jun. 9th, 2003 08:50 pm (UTC)
Swimming gathering
Hi Angie
while i'm writing to you, all of you must be enjoying the baby gathering and getting ready to jump to the pool. Too bad I can't join all the LJ mummies & babies. I was really preparing myself to take leave today so that Ethan can swim again but since Lily made the arrangement to have a trial class with Kindermusik, I have to forgo the swimming session at your place so as to save my annual leave for the rest of the year. Hopefully I'm still on your list as a potential visitor for the next or future swimming gathering.
will wait for your next update about swimming gathering :)

Cheers
Wendy
http://www.rock.per.sg
angeliatay
Jun. 10th, 2003 01:40 am (UTC)
Re: Swimming gathering
Hey Wendy..
Don't worry..swimming never happened becuz Aidan was slightly feverish (@37.8%) and the babies were somewhat sleepy/grouchy..so, we ended up chattin and looking at/tryin out cloth diapers instead :P..so, thankfully u din come. There's always another time..Like I told Lily, my place is always open if u guys want a place to swim! The pool's always empty during the weekday.
C ya tomm!
twp77
Jun. 9th, 2003 09:16 pm (UTC)
Your sweet post reminds me to count my blessings too... and i'm gonna do it now :-)
angeliatay
Jun. 10th, 2003 01:38 am (UTC)
I'm sure u constantly do count ur blessings..and u are definitely blessed too, with ur loving hubby and 2 cute kids!

I love your poems to your hubby..very romantic
Re: - twp77 - Jun. 10th, 2003 01:43 pm (UTC) - Expand
anselmpiuslong
Jun. 10th, 2003 04:37 am (UTC)
You r so blessed....
Btw what other food hv you let Aidan tried. I am feeding Anselm rice cereal... tried banana and Avocado so far.
angeliatay
Jun. 10th, 2003 05:24 am (UTC)
So far, I've fed him rice cereal and mixed fruits And we let him have Heinz baby biscuits in the late afternoon too (his fav)..
Is Anselm enjoyin his solids too? U are feedin him once a day or more than once? Anselm is growin well eh..he has really long limbs!

Re: - anselmpiuslong - Jun. 11th, 2003 02:59 am (UTC) - Expand
(Anonymous)
Jun. 10th, 2003 04:58 am (UTC)
he looks so cute.. and the pictures after food like trying to act innocent liddat. lol you should be lucky he get so excited about eating, some babies i know have to forced to eat during meal times. So yeps! Its good Aidan is eating so willingly and happily lol. -shu-
angeliatay
Jun. 10th, 2003 05:27 am (UTC)
Actually, I dont think he was tryin to look innocent..it was more of a "More please" look :P..

Yeah, my dad-in-law always comment that I'm fortunate..coz his milk-feeds are so easy coz he drinks so fast and his loves to eat solids too..in comparison with my nephew who takes at least an hour to finish his milk and had refused to take solids for a while..his poor mom hated feedng time each day!
( 39 comments — Leave a comment )

Latest Month

February 2012
S M T W T F S
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829   
Powered by LiveJournal.com
Designed by Paulina Bozek